At the 2nd Status Meeting end of october the ARVIDA project was successfully completed

The 2nd and at the same time final status meeting of the BMBF-funded ARVIDA joint project has taken place from 26-27 october at the Maritim Hotel Kiel.

The project partners presented their results in specialist lectures as well as in live demos, and Prof. Dr. W. Schreiber, head of the ARVIDA joint project, was pleased to sum up the whole project as "successfully completed".



⇒ Publication:

The book "Web-based Applications of Virtual Techniques", will be published in April 2017. It introduces inter alia the service-based reference architecture developed in the project as well as the environmental identification. It also discusses the project results especially with regard to industry 4.0.   


The presentations of the partners are now available for download (see table below).

Prof. Dr. W. Schreiber (left), head of the ARVIDA project, guides through the exhibition

Presentations

Presentation (please click for download)speaker
Die ARVIDA ReferenzarchitekturDr. H. Hoffmann, DFKI
ARVIDA Ressourcen: Definition und VerhaltenR. Schubotz, DFKI
Evaluation der ARA, Methoden und ErgebnisseDr. M. Bues, FhG IAO
ARA und RAMI 4.0 - eine EinordnungS. Brauns, Volkswagen
Visualisation as a ServiceDr. J. Behr, FhG IGD
Ansätze zur Performanzoptimierung von REST-basierten DienstenC. Vogelgesang, DFKI
Kompositionssprache für vernetzte VT SystemeDr. A. Harth, KIT
AR4ARF. Pankratz, TUM
Tracking und UmfelderkennungDr. J. Willneff, ART
Echtzeitfähige Algorithmen für markerloses Tracking und UmfelderkennungDr. S. Herbort, ART
Modellbasiertes Tracking von texturarmen OberflächenDr. U. Bockholt, FhG IGD
Dynamische 3D-Projektion –Architektur der Integration in industrielle AnwendungskontexteDr. P. Keitler, EXTEND3D
Oberflächennahe und –ferne Gestenerkennung mittels 3D-SensorikDr. U. Canzler, CanControls
TP 3.1 Generisches Anwendungsszenario Motion CapturingDr. M. Prieur, Daimler
TP 3.1.2 Ergonomiesimulation im NutzfahrzeugR. Stechow, Daimler
TP 3.1.3 Kostengünstige Trackingsysteme zur Absicherung manueller ArbeitsvorgängeM. Otto, Daimler
Anbindung eines PLM-Systems über die REST-Schnittstelle sowie die As-Built-Erfassung in der EinzelfertigungM. Roth, Siemens
TP3.2.1 Analytisches Mixed-Reality zur Baubarkeitsbewertung im AutomobilbereichF. Scheer, Daimler Protics
TP 3.2.2 Mixed Reality FabricationL. Jonescheit, TKMS
TP 3.3.4 Mobile Projektionsbasierte AssistenzsystemeU. Rautenberg, Volkswagen
TP 3.3.3 Mixed Reality EngineeringI. Staack, TKMS
TP 3.3.5 Instandhaltung und TrainingD. Koriath, Volkswagen
TP 3.4 Generisches Anwendungsszenario Produktabsicherung/ -ErlebnisF. Scheer, Daimler Protics
TP 3.4.2 Das Digitale FahrzeugerlebnisF. Scheer, Daimler Protics